Kontaktní pracoviště plní v oblasti zprostředkování zaměstnání, evidence uchazečů a zájemců o zaměstnání zejména tyto úkoly:
sleduje databázi a podává informace o volných pracovních místech a aktualizuje je, a zároveň aktivně vyhledává informace o volných pracovních místech,
vede evidenci uchazečů o zaměstnání a zájemců o zaměstnání,
rozhoduje o nezařazení do evidence uchazečů o zaměstnání a o vyřazení z této evidence,
vydává a ověřuje správní rozhodnutí v oblasti zprostředkování zaměstnání,
vyhledává uchazečům o zaměstnání včetně zdravotně postižených vhodné pracovní uplatnění; v této souvislosti spolupracuje s oddělením zaměstnanosti krajské pobočky,
projednává s uchazeči včetně zdravotně postižených možnosti pracovního uplatnění na společensky účelných pracovních místech, při veřejně prospěšných pracích a jedná s nimi o možnostech rekvalifikace a provádí v těchto oblastech průzkum zájmu uchazečů,
podílí se realizaci opatření a nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti, provádí výběr uchazečů v rámci realizace jednotlivých nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti,
ve spolupráci s krajskou pobočkou se podílí na sociálně právním a profesním poradenství v oblasti zaměstnanosti,
vypracovává a sjednává individuální akční plány.
Kontaktní pracoviště plní v oblasti podpory v nezaměstnanosti zejména:
rozhoduje ve správním řízení zejména o přiznání podpory v nezaměstnanosti, při rekvalifikaci, o její výši,
rozhoduje ve správním řízení o přiznání kompenzace odstupného dle §44b zákona o zaměstnanosti,
zpracovává řádné a mimořádné výplaty podpor v nezaměstnanosti a podpory při rekvalifikaci,
vydává uchazečům o zaměstnání včetně zdravotně postižených a určeným orgánům potvrzení, vymezená platnou právní úpravou, o vedení v evidenci a příp. poskytování podpory v nezaměstnanosti.
Kontaktní pracoviště plní v oblasti nepojistných sociálních dávek úkoly správního orgánu prvního stupně dle zákona o státní sociální podpoře, zákona o pomoci v hmotné nouzi, zákona o sociálních službách, zákona o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením a zákona o sociálně-právní ochraně dětí zejména tyto úkoly:
rozhoduje ve správním řízení o přiznání příslušné dávky,
vede evidenci žádostí o dávky v informačním systému, zpracovává údaje potřebné pro rozhodování o dávce do informačního systému,
rozhoduje o případných námitkách účastníka řízení, předává nadřízenému orgánu odvolání, pokud ve své kompetenci neprovedl autoremeduru,
zpracovává řádné i mimořádné výplaty dávek,
provádí exekuce z přiznaných dávek,
vyřizuje agendu posouzení zdravotního stavu pro účely nepojistných sociálních dávek zajišťuje agendu dávek pěstounské péče.
Úřední hodiny:
Pondělí: 08:00 - 12:00 13:00 - 17:00
Úterý: 08:00 - 11:00
Středa: 08:00 - 12:00 13:00 - 17:00
Čtvrtek: 08:00 - 11:00
Pátek: 08:00 - 11:00 (pouze zvaní klienti)
Cílová skupina:
uchazeči o zaměstnání dlouhodobě nezaměstnaní uchazeči osoby se zdravotním postižením mládež do 25 let (sociálně ohrožená, ohrožená nezaměstnaností)
národnostní menšiny a osoby v tíživé sociální situaci (adresáti dávek státní sociální podpory a dávek hmotné nouze)
Územní rozsah:
- okres Tábor (s výjimkou oblasti Soběslavska a Veselska, které jsou obsluhovány kontaktním pracovištěm v Soběslavi, které je podřízeno přímo krajské pobočce v Českých Budějovicích)
Kontaktní pracoviště zajišťuje následující služby:
Zprostředkování zaměstnání - Tábor (950 165 111)
Státní sociální podpora - Tábor, Bechyně (950 165 250), Chýnov (950 165 255), Jistebnice (950 165 530), Mladá Vožice
(950 165 265)
Hmotná nouze - Tábor, Bechyně, Ml. Vožice, Sez. Ústí (381 201 113)
Sociální služby, příspěvek na péči - Tábor, Bechyně
Dávky pro osoby se zdravotním postižením - Tábor, Bechyně